stallbroby

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Lager - 7 november 2012 15:42

  Hejsan!

Nu har jag släppt ut hästarna och Stella,Nettan och Wind

går i skrittmaskinen nu. Chaklin och Flake har jag precis släppt

in för de har redan gått i skritten.


Nästa gäng i skritten är Collin och Ludde som ska gå in i skritten

om ca. 10 min och då ska även Stella m. gäng gå in.


Idag blev det ingen ridning utan de får motion på annat sätt.


  Hare bra!

Av Isabella Lager - 6 november 2012 20:06

Hejsan på er! Hästarna och ponnysarna har nu fått

en varsin spilta/box äntligen! 

 

Så nu kan alla hästarna stå inne på nätterna nu när det

börjar bli så kallt ute.

Jag tog in hästarna när jag kom hem från skolan och de

blev väldigt glada för att få komma in.

Imorgon om jag hinner så blir det ridning eller

skrittmaskinen för hästarna.

 

Nu har jag två stall varav en box och 6 spiltor.

 

Lilla Stallet


Chaklin-Box

Blind Flake-Spilta

 

Stora Stallet


Stella-Spilta

Nettan-Spilta

Collin-Spilta

Ludwig-Spilta

Wind-Spilta

 

 


Av Isabella Lager - 3 november 2012 11:26

Ja nu sitter vi i bilen på väg hemmot!

Vi har ju en stor lastbil som min kompis äger. Men lastningen gick super och hästarna klev på så fint så!
Men det beror nog på att de vet att de ska få komma hem och för att mina hästar stod ute innan vi lasta och det regnade så !

Sen när vi lastat på så bytte vi från regn täcke till fleece täcke.

När vi ska stanna och äta lunch så ska vi även öppna alla fönster i lastbilen så de får lite luft sen ska de få lunch.

Av Isabella Lager - 2 november 2012 16:20

Hej på er! Nu ska vi ut och rida lite dressyr, hästarna har varit

ute hela tiden men de har varma och regntålga täcken så de klarar sig

en natt till.

 

Jag tänkte rida alla hästar nu för det behöver de!

 

Sen imorgon åker vi hem igen, då kommer vi åka vid ca. 10.

Så vi lär väll lasta vd typ halv tio.

 

Men nu ska vi ut och rida:)

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards