stallbroby

Alla inlägg under januari 2013

Av Isabella Lager - 28 januari 2013 15:24

Hej!
Håller på att leta efter en dressyrtävling innan hopptävlingen den 3 mars som jag tänkte anmäla Stella nettan och Ludde till sedan håller jag även på och letar efter en hopptävling som jag tänkte anmäla nettan och kanske Collin till också:)

Så om ni vet nån som har mycket
Tävlingar så får ni gärna tipsa mig!
Våre jättesnällt!:)

Av Isabella Lager - 27 januari 2013 19:41

tävlingen år 2013 är jag nu anmäld till!

Super spännande ska det bli, jag har anmält mig på Stella,Collin och Ludde.

Stella 70cm
Collin 50cm
Ludde70 och 50cm

Det är den 3 mars så det passar toppen!:) då är de redo.

Nettan fick tyvärr inte vara med för det var åldersgräns på 17 och hon är ju 20 så :s

Kort inlägg men...

Av Isabella Lager - 26 januari 2013 16:39

Håller på att...

leta efter hopp- och dressyrtävlingar som jag kan delta i.

Hoppas på att jag hittar nåt snart åtminståne i mars vill 

jag börja tävla:)


Ni får ju inte missa min hemsida som ni hittar HÄR där kan ni väldigt

gärna prenumenera på den för då får ni hem ett nyhetsbrev en gång i månaden.

Beroende på hur mycket som händer, kanske lite mer sällan men jag försöker

så gott jag kan! Det är gratis att prenumenera, det ända ni behöver göra är att

skriva in er mejladress på högra sidan under rubriken ''Nyhetsbrev'' enkelt och bra!


Börja prenumenera nu så får du ett nyhetsbrev ikväll:)





Av Isabella Lager - 26 januari 2013 15:48

Hejsan!


Har ni det bra? 


Som ni säkert vet så är jag ju hos mamma och är därför inte hos mina ponnyer, men jag är ganska

säker på att de har det toppen:)

Nästa vecka skulle jag ju till min pappa där mina ponnyer står,

men tyvärr så går inte det eftersom att han ska resa bort så jag kommer

inte träffa dem förrän fredag nästa vecka:( 


Tummen upp för att vara hos mamma, tummen ner för att inte träffa mina ponnys.

Aja men fredag nästa vecka så åker jag till snuttisarna och då blir det hårdkörning,

dressyr i paddocken (beroende på underlag) och lite ute på vägen också om det inte

är halt förstås.


Söndag (nästa vecka) så kommer Jessika min kompis med några av hennes lufthästar

hennes lufthäst blogg hittar ni HÄR om ni vill följa henne och hennes lufthästar.

Men vi ska iaf hoppa i paddocken och ha en lufthästdag, spännande:)

Ska bli jätteroligt då blir det hårdkörning med ponnisarna, första hoppningen

för i år!

Appropå Jessika så hade jag en ponny som hette Lola förut, en underbar ponny!

När fyllde 20år så insåg jag att hon inte kan ridas mer, hon blev väldigt stel och 

kunde inte ridas mera så jag bestämde mig för att ha henne som promenad/sällskaps-

ponny, insåg därefter att jag inte hade tillräckligt med tid till min underbara ponny och

bestämde mig för att sälja henne. Lola var värd all kärlek i hela världen och eftersom att

jag bara är med mina ponnis varannan vecka så hade jag inte möjligheterna att ge henne den 

kärleken. Så jag ville sälja henne till rätt hem och Jessika erbjöd sig genast. Jag funderade lite

på saken och kom fram till att Jessika är med sina ponnis VARJE dag, jag känner henne och vet

hur hon hanterar sina ponnis, jag har väldigt nära till henne eftersom att vi bor i samma stad.

Så jag bestämde mig för att detta är rätt hem! 


Nu bor hon där, stortrivs med massa underbara vänner, kunde INTE ha hittat ett bättre hem till denna

ponnyn. Går på promenader i bland men gosar mest, kunde som sagt inte blitt bättre!

Om ni vill följa denna fina ponnyn och Jessikas andra ponnys utveckling så är det bara att klicka

in på Jessikas lufthäst blogg och bara för att jag är så snäll så länkar jag den igen så ni slipper

skrålla upp. Klicka in på den HÄR bloggen!


Långt inlägg nu men nu vet ni hur det ligger till:)


Ha det bäst!


Datorn krånglar så inga bilder:(

Av Isabella Lager - 21 januari 2013 16:11

Hinner verkligen inte...


rida nu innan jag ska till ridsklan irl.

Tänkte rida Ludde och Stella i paddocken så

dem fich jobba ordentligt men hinner tyvärr inte

det. Blir bara fel om jag slarvrider dem, nä de ska ridas

ordentligt och bra!


Nästa vecka på måndag blire nog ingen ridning heller

men på tisdag tänkte jag skritta ut på vägen och bara 

trava och galoppera på raksträcka så dem får sträcka ut

i en härlig galopp:)


Onsdag blir det nog paddocken för Ludde och Stella och jobba!

Nettan och Collin för skritta ut på vägen, kanske lite trav.


Torsdag slutar jag senare i skolan men Stella ska nog få ridas på volten 

en stund, kanske 30 minuter eller nåt sånt och samma sak med Nettan.

Ludde får också gå på volten och ska jobbas ordentligt.

Collin ska jobba lite kortare eftersom han har problem med sina leder

men han ska jobbas mycket i traven!


Fredag blire sen ridning, på kvällen när det är mörkt typ för det är också

riktigt bra träning. I paddocken och på volten.


Lördag blir det lite markarbete, bommar på typ 20cm, en bom på marken och en

upphöjd osv. lite som studs fast inga hinder utan mest typ 20cm och bommar på marken.


Sööndag! Hoppning, ÄNTLIGEN! Första hoppningen 2013!!

Ponnysarna kommer vara sååå taggade:D

Blir såklart inga höga hinder utan 50-60cm kanske gör lite

studs på 50cm som uppvärming och sedan typ nåt räcke men absolut

inget intensivt för jag gissar på att dom kommer var ritkigt pigga och på tårna;)


Kanske även kommer hit en kompis med sina ponnyer och då kommer vi ha en stalldag så

vi typ bara är med hästarna och rider och myyser i stallet:)


Aa, nu vet ni vad som händer vecka 5, ska blir än spännande vecka med tanke på

hoppningen ;)


Ha d bääst!! 


(INGA BILDER, BILDBRIST)

Av Isabella Lager - 20 januari 2013 17:25

Hej!


Tänkte passa på att blogga lite nu och skriva hur det gick.


Började med Collin istället och honom skrittade jag ut på vägen, han ''gick på tå''

väldigt spänd och tittig i början men det är ju Collin vi pratar om :D

Han trippade lite då och då och hoppa till lite ibland så jag fick lov att klämma

mig fast hårt eftersom att jag red barbacka. Men efter en stund så mjuknade han 

och slappnade av, fast han var fortfarande på sin vakt;) 

Tog lite trav på en volt och lite på raksträckan, blev även lite små galoppsprång

för han tyckte det var tråkigt att bara skritta och trav.


Efter Collin blev det Nettan som skulle jobba ganska hårt i paddocken, hon tycker

ju jättemycket om snö och man bortser från att det är jobbigt så har hon absolut inget

emot att trampa omkring i hög snö. Skrittade ganska länge och trampade upp spår,

hon var riktigt mjuk och gick fint trots den höga snön. Började trava på fyrkansspåret och

på volter vilket hon tyckte var lite jobbigt och snubblade ganska mycket men det förstår jag.

På serpentinerna så ruusade hon på raksträckan, hon ville lite mer än vad hon kunde ;)

Skrittade ganska mycket mellan varje trav och så, sedan gick vi in på en volt och la till

galopp vilket var riktigt tungt men hon var riktigt duktig och galopperade allt vad hon kunde,

även om det var riktigt ansträngane så tyckte hon det var riktigt kul:)

Avslutade henne och tog nästa...


Som var Ludde, han skrittade jag ut på vägen mest för att han skulle få sträcka ut i både trav och galopp, så han fick inte jobba så hårt utan mest galoppera på raksträcka vilket han älskar!


Stella fick bara skrittas och travas i paddocken vilket hon tyckte var kul utan att studsa allt för

mycket. Hon börjar lära sig att man fortfarande kan vara mjuk även om man tycker att det är kul,

så stolt över min lilla flicka.


Mina ponnyer är verkligen hur mysiga som helst att rida, inga problemhästar, gör allt för ryttaren!:)


Blev tyvärr ingen klippning för jag hann inte idag men jag får ta det vecka 5 för imorgon åker jag ju

till min mamma och då kommer ju en annan ta hand om mina älskade ponnyer, sknar dem jättemycket

varje gång, en heel vecka utan mina ponnyer :( 

Men dem får extra många pussar när jag kommer hem.


Ha det BÄST!



Bebii Stellson <3

Av Isabella Lager - 20 januari 2013 13:49

Nu är ponnyerna inne och lunchfodrade och jag med för den delen;)

 

Om ca. 40 minuter så blir det ridning, tänkte börja med Nettan och lägga ner

extra mycket tid på henne i paddocken för det behöver hon nu när tävlingarna snart är igång.

Om en vecka (vecka 5) står hoppning på spel då blir det trim på hög nivå, från och med

vecka 5 så ska alla (beroende på hur de mår och behöver) hopppas varannan vecka så jag

startar vecka 5, vilken dag vet jag inte men det får vi se. De ska också få en vilodag varannan

vecka, på den veckan som de hoppar. 

 

Efter Nettan blir det Collin som bara ska skrittas ut på vägen och kanske lite nätt trav, beror

på hur man mår, tänkte ta barbacka på honom eftersom att alla förutom han blev ridna barbacka 

igår. Han jobbade ju ganska hårt i den höga snön och det är ganska ansträngande för honom att

gå i hög snö så för honom blir det skritt på vägen.

 

Samma gäller Ludde fast han ska nog kanske gå liite längre än Collin för det behöver han,

en tur på vägen för honom med fast lite hårdare arbete, ungefär så som jag gjorde med

Stella och Nettan igår.

 

Kanske tar en liten vilopaus emellan men sen är det iaf Stellson, min fina plutt.

Hon ska gå i paddocken, jobbas på volter och serpentiner i höga snön, hoppas på

att hon är lika mjuk och fin som igår ute på vägen. 

 

Efter ridningen blir det att vara inne, tänkte inte släppa ut dem mer idag för dem har vart ute

heela förmiddagen ändå. 

 

Ha det bra så bloggar jag mer efter alla ridpass.

 


Söta Ludde ;p

Av Isabella Lager - 20 januari 2013 08:52

  Godmorgon på er!

Vaknade för typ en timma sedan, ponnyerna får lite sovmorgon idag

för det behöver dem så jag ska väl gå ut snart och mogonfodra kraft och

sedan släppa ut i hagen och därefter få dem ganska mycket morgon hö

i hagen, då kan dem äta i lugn och ro.


Planerna idag är att rida alla hästarna, när vet jag inte men någongång efter lunch

kanske någon innan men det får vi se. Jag tänkte även raka Stella, Nettan och Collin för

dem har börjat blivit lite lurviga, och eftersom att de har fleecetäcken på sig inomhus nu när

det är ganska många minusgrader ute så behöver dem inte så mycket päls.

Funderade på att raka Chaklin också men jag tror hon får behålla sin lurviga päls

och slippa fleecetäcke, Ludde kanske också ska rakas men isåfall ikväll.


Nä, nu mååste jag ut och fodra, få se hur arga mina ponnyer är;)


Uppdaterar mer under dagen:)

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards