stallbroby

Direktlänk till inlägg 15 maj 2013

De har kommit!

Av Isabella Lager - 15 maj 2013 16:10

Nu har ponnisarna äntligen kommit! :D


Först kom Pronto och han var superglad, bara sprang runt mig i cirklar så jag gick igenom hans blivande hage med honom så att får se sig omkring, sedan gick jag in med honom i stallet och gav han hö. Han verkade redan trivas xD


En liten stund senare kom Folly, hon blev väldigt stissig och samma promenad gjorde jg med henne, när hon kom in i stallet och fick se Pronto blev hon lite lugnare för då insåg hon att hon inte var ensam. De nosade på varandra och började klia på varandra vilket är ett gott tecken. Jag tänkte inte släppa ut dem något idag för då får de inte vara ute så länge men imorgon ska jag pröva och se om dem kan gå tsm och det verkar som om dem har blivit BRA kompisar redan nu xD


Kul! Jag och pappa ska ta en promenad senare och då tänkte jag ta med hästarna Men jag tror att Folly blir lite för stissig så jag tänkte bara köra Pronto :D Han är ju inkörd så det ska bli kul! xD Folly får stanna hemma och ta in omgivningen, tänkte att hon skulle få gå ut en sväng medan vi är borta :)


Pronto :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards