stallbroby

Alla inlägg under juni 2013

Av Isabella Lager - 29 juni 2013 16:07

Hej, nu är jag och hästarna hemma igen :)


Körde Pronto och en av Jessikas shettisar och det gick super, de var så duktiga så ;)

Idag får sunny vila och smälta lite att hon är hemma igen, men imorgon ska jag och min

pappa på dop men inte förrän klockan 14:00 så jag hinner gott och väl rida innan, tänkte rida lite

hårdare imorgon, verkligen jobba igenom henne å så.


Pronto får nog kanske också ett ridpass men vi får se vad jag orkar, först Sunny iaf :)

Ni får ha det så bra, bloggar mer senare, antingen idag eller imorgon ;)


Kolla va söt han är! :*

Av Isabella Lager - 28 juni 2013 19:51

Hej!


Nu är jag här hos Jessika, vi har ridit massa hästar idag, allt från shettisar till storhästar, såå kul. 

Vi red i vattenspridaren och både hästarna och vi tyckte det var as skönt! :)

 

Kommer förhoppningsvis video på några av passen, har även skrittat Collin idag och ridit älskade Chaklin

i alla gångarter, suuperfin! :D Red Sunny i skritt trav och lite galopp för hon har ju betat och stått i några dagar nu 

så hon fick ett lugnt pass, Pronto ska vi köra imorgon, myys! 

 

Ni får ha det såå bra så får vi se hur mycket mer inlägg det kommer idag då ;) 

Får se om jag blir sugen på nån fin ponny här som jag kanske kan köpa, ska prata lite med Jessika och de

ponnyer jag tycker är finast osv så får vi se sen, som sagt är jag jätte sugen på att faktikst äga en häst, men vi får

se hur det går med Sunny nu i sommar, vem vet vi kanske passar jättebra som ett ekipage ;)

 

Hej då!

136.jpg

Mys ponnyn! 

Av Isabella Lager - 27 juni 2013 19:39

hej på er alla lufthästägare! 


Har vart bortrest eller aa inte hemma iaf men jag kom hem nyss, hästarna står och

betar i hagen, de var ute inatt så dem får vara inne intt eftersom att vi ska åka till Jessika imorgon :)

Tar in dem vid typ halv nio eller nåt sånt ;)


Har inte ridit någon av dem än, tänkte att det är bra att dem får bara känna sig trygga här för att sedan

åka till Jessika imorgon då jag ska få sitta på Sunny för första gången, kommer bli så spännande :D

På tisdag ska vi ha ett lufthäst möte här hemma hos mig, nästan alla lufthästägare kommer förhoppningsvis ;)

Vi ska börja ta detta med lh mer på ''allvar'' eller vad man ska säga, vi kommer dela ut 150 000 lp var och sedan dela ut

ett yrke till alla jag t.ex kommer att vara hovslagare och då får man ringa till mig om ens häst ska skos m.m För

det är liksom roligare om man har en viss gräns på pengarna, annars kan man ju liksom köpa alla hästar i världen

och så funkar det ju inte irl, aja ni kommer få veta mer sen.


Jag är sjukt sugen på att äga en häst på riktigt nu, seriöst det känns som om det var megga längesen, men aja ;)


Nu vet ni hur det ligger till, imorgon bloggar jag nog innan jag åker :P

Hur vacker liksom? <3

Av Isabella Lager - 26 juni 2013 09:15

Godmorgon!


Idag är det onsdag jag ska åka bort idag, innan det ska jag hinna skritta ut Sunny 

tänkte jag. Blåsigt ute nu så dem får va inne tills jag ska rida sen får vi se, de kan få gå

ute inatt tror jag.


Än sålänge trivs de riktigt bra, får bra mat och allt ;) Men som sagt ska bara skritta Sunny idag,

imorgon får dem stå för jag kan ju inte rida då :)


Ha det bra!:D

Myste lite med sunny igår :*

Av Isabella Lager - 25 juni 2013 14:31

 Sunny


Tisdag: Vila och bara känna sig hemma

Onsdag: Skritta på vägen

Torsdag: Jag kanske kommer att åka bort men annars, Dressyrpass

Fredag: Lufthästdag! Det kanske blir hoppning där

Lördag: Uteritt

Söndag: Dressyrpass



 Pronto


Tisdag: Vila och känna sig hemma

Onsdag: Skritta i Westernsadeln 

Torsdag: Kanske åker bort men annars tömköra

Fredag: Lufthästdag! Körning

Lördag: Beta

Söndag: Beta

Kommer att göra ett sånt här schema varje vecka så ni vet vad jag kmmer göra, det kommer såklart

att ändras nångång men detta är bara så jag vet ungefär :)


Visst är han sööt! ^^ 

Av Isabella Lager - 25 juni 2013 13:39

Äntligen har hästarna kommit!


Jag gick ut i stallet och la in lite hö i varsin box ch fyllde vatten o.s.v

Sedan hörde jag bilen och vi lastade ut, jag tog Sunny och Jessikas hästskötare

tog lilla Pronto och vi gick in i stallet, de var jätteglada och bara älskade livet typ. Står

just nu ch äter sitt hö och njuter :)


Dessa ponnyer kommer från stallpollen <------ (länk) och kommer att ha dem till sommaren är

över, ska bli riktigt spännande och roligt. På fredag ska jag och Jessika ha en lufthästdag, som vi hade 

förra året eller om det var i våras, minns ej :P Men denna gång ska vi ha hos Jessika ch jag längtar massor,

kommer bli jätteroligt! Jag tar med mig Pronto och Sunny, haha de kommer bli förvirrade! :D Men jag ska rida Sunny

och antingen köra eller rida Pronto, vi får se men sedan eftersom att Jessika (en kompis, hon som äger stallpollen)

har så många hästar så ska jag få äran att rida några av dem, spännande! :D


Ska strax gå ut och släppa ut hästarna i hagen :)

Ha det bra sålänge :P


Sunny, med spån i pannluggen när hn kom xD

Av Isabella Lager - 25 juni 2013 12:47

Hej! Har äntligen bestämt mig för att börja blogga om lufthästar igen, det är ju såå kul! Allt är nytt och detta kommer bli toppen! :)


Jag har en ponny sm heter Sunny Girl (kallas Sunny), en tävlingspnny som har gått höga klasser, en underbart vacker ponny som har mycket talang! :)

Kolla liksom tekniken! :O


Sen har vi lilla Pronto, shettisen som jag kommer ha som sällskap men också köra och rida lite smått.

Dessa ponnyer kmmer jag endast ha över sommaren, men nu måste jag dra

för de kmmer nu, pluttisarna! :D


Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards