stallbroby

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Fina ponnyer

Av Isabella Lager - 20 januari 2013 17:25

Hej!


Tänkte passa på att blogga lite nu och skriva hur det gick.


Började med Collin istället och honom skrittade jag ut på vägen, han ''gick på tå''

väldigt spänd och tittig i början men det är ju Collin vi pratar om :D

Han trippade lite då och då och hoppa till lite ibland så jag fick lov att klämma

mig fast hårt eftersom att jag red barbacka. Men efter en stund så mjuknade han 

och slappnade av, fast han var fortfarande på sin vakt;) 

Tog lite trav på en volt och lite på raksträckan, blev även lite små galoppsprång

för han tyckte det var tråkigt att bara skritta och trav.


Efter Collin blev det Nettan som skulle jobba ganska hårt i paddocken, hon tycker

ju jättemycket om snö och man bortser från att det är jobbigt så har hon absolut inget

emot att trampa omkring i hög snö. Skrittade ganska länge och trampade upp spår,

hon var riktigt mjuk och gick fint trots den höga snön. Började trava på fyrkansspåret och

på volter vilket hon tyckte var lite jobbigt och snubblade ganska mycket men det förstår jag.

På serpentinerna så ruusade hon på raksträckan, hon ville lite mer än vad hon kunde ;)

Skrittade ganska mycket mellan varje trav och så, sedan gick vi in på en volt och la till

galopp vilket var riktigt tungt men hon var riktigt duktig och galopperade allt vad hon kunde,

även om det var riktigt ansträngane så tyckte hon det var riktigt kul:)

Avslutade henne och tog nästa...


Som var Ludde, han skrittade jag ut på vägen mest för att han skulle få sträcka ut i både trav och galopp, så han fick inte jobba så hårt utan mest galoppera på raksträcka vilket han älskar!


Stella fick bara skrittas och travas i paddocken vilket hon tyckte var kul utan att studsa allt för

mycket. Hon börjar lära sig att man fortfarande kan vara mjuk även om man tycker att det är kul,

så stolt över min lilla flicka.


Mina ponnyer är verkligen hur mysiga som helst att rida, inga problemhästar, gör allt för ryttaren!:)


Blev tyvärr ingen klippning för jag hann inte idag men jag får ta det vecka 5 för imorgon åker jag ju

till min mamma och då kommer ju en annan ta hand om mina älskade ponnyer, sknar dem jättemycket

varje gång, en heel vecka utan mina ponnyer :( 

Men dem får extra många pussar när jag kommer hem.


Ha det BÄST!



Bebii Stellson <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards