stallbroby

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Ingen ridning

Av Isabella Lager - 21 januari 2013 16:11

Hinner verkligen inte...


rida nu innan jag ska till ridsklan irl.

Tänkte rida Ludde och Stella i paddocken så

dem fich jobba ordentligt men hinner tyvärr inte

det. Blir bara fel om jag slarvrider dem, nä de ska ridas

ordentligt och bra!


Nästa vecka på måndag blire nog ingen ridning heller

men på tisdag tänkte jag skritta ut på vägen och bara 

trava och galoppera på raksträcka så dem får sträcka ut

i en härlig galopp:)


Onsdag blir det nog paddocken för Ludde och Stella och jobba!

Nettan och Collin för skritta ut på vägen, kanske lite trav.


Torsdag slutar jag senare i skolan men Stella ska nog få ridas på volten 

en stund, kanske 30 minuter eller nåt sånt och samma sak med Nettan.

Ludde får också gå på volten och ska jobbas ordentligt.

Collin ska jobba lite kortare eftersom han har problem med sina leder

men han ska jobbas mycket i traven!


Fredag blire sen ridning, på kvällen när det är mörkt typ för det är också

riktigt bra träning. I paddocken och på volten.


Lördag blir det lite markarbete, bommar på typ 20cm, en bom på marken och en

upphöjd osv. lite som studs fast inga hinder utan mest typ 20cm och bommar på marken.


Sööndag! Hoppning, ÄNTLIGEN! Första hoppningen 2013!!

Ponnysarna kommer vara sååå taggade:D

Blir såklart inga höga hinder utan 50-60cm kanske gör lite

studs på 50cm som uppvärming och sedan typ nåt räcke men absolut

inget intensivt för jag gissar på att dom kommer var ritkigt pigga och på tårna;)


Kanske även kommer hit en kompis med sina ponnyer och då kommer vi ha en stalldag så

vi typ bara är med hästarna och rider och myyser i stallet:)


Aa, nu vet ni vad som händer vecka 5, ska blir än spännande vecka med tanke på

hoppningen ;)


Ha d bääst!! 


(INGA BILDER, BILDBRIST)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards