stallbroby

Direktlänk till inlägg 26 januari 2013

Inga ponnisar!

Av Isabella Lager - 26 januari 2013 15:48

Hejsan!


Har ni det bra? 


Som ni säkert vet så är jag ju hos mamma och är därför inte hos mina ponnyer, men jag är ganska

säker på att de har det toppen:)

Nästa vecka skulle jag ju till min pappa där mina ponnyer står,

men tyvärr så går inte det eftersom att han ska resa bort så jag kommer

inte träffa dem förrän fredag nästa vecka:( 


Tummen upp för att vara hos mamma, tummen ner för att inte träffa mina ponnys.

Aja men fredag nästa vecka så åker jag till snuttisarna och då blir det hårdkörning,

dressyr i paddocken (beroende på underlag) och lite ute på vägen också om det inte

är halt förstås.


Söndag (nästa vecka) så kommer Jessika min kompis med några av hennes lufthästar

hennes lufthäst blogg hittar ni HÄR om ni vill följa henne och hennes lufthästar.

Men vi ska iaf hoppa i paddocken och ha en lufthästdag, spännande:)

Ska bli jätteroligt då blir det hårdkörning med ponnisarna, första hoppningen

för i år!

Appropå Jessika så hade jag en ponny som hette Lola förut, en underbar ponny!

När fyllde 20år så insåg jag att hon inte kan ridas mer, hon blev väldigt stel och 

kunde inte ridas mera så jag bestämde mig för att ha henne som promenad/sällskaps-

ponny, insåg därefter att jag inte hade tillräckligt med tid till min underbara ponny och

bestämde mig för att sälja henne. Lola var värd all kärlek i hela världen och eftersom att

jag bara är med mina ponnis varannan vecka så hade jag inte möjligheterna att ge henne den 

kärleken. Så jag ville sälja henne till rätt hem och Jessika erbjöd sig genast. Jag funderade lite

på saken och kom fram till att Jessika är med sina ponnis VARJE dag, jag känner henne och vet

hur hon hanterar sina ponnis, jag har väldigt nära till henne eftersom att vi bor i samma stad.

Så jag bestämde mig för att detta är rätt hem! 


Nu bor hon där, stortrivs med massa underbara vänner, kunde INTE ha hittat ett bättre hem till denna

ponnyn. Går på promenader i bland men gosar mest, kunde som sagt inte blitt bättre!

Om ni vill följa denna fina ponnyn och Jessikas andra ponnys utveckling så är det bara att klicka

in på Jessikas lufthäst blogg och bara för att jag är så snäll så länkar jag den igen så ni slipper

skrålla upp. Klicka in på den HÄR bloggen!


Långt inlägg nu men nu vet ni hur det ligger till:)


Ha det bäst!


Datorn krånglar så inga bilder:(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards