stallbroby

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Isabella Lager - 15 maj 2013 16:10

Nu har ponnisarna äntligen kommit! :D


Först kom Pronto och han var superglad, bara sprang runt mig i cirklar så jag gick igenom hans blivande hage med honom så att får se sig omkring, sedan gick jag in med honom i stallet och gav han hö. Han verkade redan trivas xD


En liten stund senare kom Folly, hon blev väldigt stissig och samma promenad gjorde jg med henne, när hon kom in i stallet och fick se Pronto blev hon lite lugnare för då insåg hon att hon inte var ensam. De nosade på varandra och började klia på varandra vilket är ett gott tecken. Jag tänkte inte släppa ut dem något idag för då får de inte vara ute så länge men imorgon ska jag pröva och se om dem kan gå tsm och det verkar som om dem har blivit BRA kompisar redan nu xD


Kul! Jag och pappa ska ta en promenad senare och då tänkte jag ta med hästarna Men jag tror att Folly blir lite för stissig så jag tänkte bara köra Pronto :D Han är ju inkörd så det ska bli kul! xD Folly får stanna hemma och ta in omgivningen, tänkte att hon skulle få gå ut en sväng medan vi är borta :)


Pronto :P

Av Isabella Lager - 15 maj 2013 14:44

Hej!


Mycket ändringar nu, Stella och Nettan åker idag ist, snyft. Kommer sakna er massor och hoppas att ni får

ett toppen liv i fortsättningen vilket jag tror att ni får, älskar er!


Nu är det helt tomt av hästar på gården men om ca 20 min kommer två nya ponnyer.

Claudia kunde inte av personliga skäl komma vilket var synd så jag kommer at ha en annan

ponny på foder som heter Folly och en shettis som heter Pronto. Pronto kommer jag ha som sällskapshäst

till Folly, får se om de gillar varandra :) 


Folly och Pronto kommer om ca 20 min och det ska bli såå kul, de kommer fårn olika ställen så de kanske inte

kommer prick samtidigt men ungefär. Detta ska bli sjukt kul!


Nu måste jag ut i stallet och fixa tills de nya ponnyerna kommer ;) <33



Bild på folly+ lite fakta :P

Fler bilder kommer sen men här är Pronto :D

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards