stallbroby

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Isabella Lager - 22 december 2012 20:03

  Hej!

Nu har jag även köpt stödbandage till Nettan för jag tycker hon behöver

det eftersom att hon hoppar ju så mycket så hon behöver stöd när hon

står i boxen. Detta är ett tips till er som har hästar som hoppar på ganska

hög nivå och ofta.


Dem är också väldigt varma så blodcirkulationen kommer igång i benet.


Visst ser dem mysiga ut?


Jag vet att det blir väldigt mycket tråkiga inlägg nu men ponnysarna är ju inte

hemma så jag gör så gott jag kan.

Av Isabella Lager - 22 december 2012 15:11

Svettäcke Termolux

Marinblått svetttäcke (köpt till alla hästar)

Nosludd med kardborre

Nos- och nackludd som jag även köpt till Chaklin.

Detta behöver han för han kan bli lite stel i nacken

så detta kan användas till dressyren för att han ska bli 

varm i nacken, man kan även använda detta på

grimmor i transporten så att de blir varma innan tävling.

Grimma Pilé marin nylon/pilé

Mysig grimma men härligt mjuk pilefodring i nos och nacke samt på sidostyckena.



Du justerar grimma under nosen samt i nackstycket.

Spännena är av stål och är krombelagda.

Kommer att användas ute/inne när det är kallt.

Ländtäcke ärtgrön

Läckert länd/skritt täcke i fleece men anti pilling.
Täcket knäpper du framtill och det är utskuret nedtill vid sadeln.

 

Det var allt som Collin får ensklit fast ländtäcket kommer att användas på

alla hästar, jag ska köpa ett till,ett lila, som kommer användas till stona:)

Av Isabella Lager - 22 december 2012 14:53

Hej!

 

Jag har ju handlat en hel del till hästarna igår men jag tänkte handla lite enskilt till alla

hästarna och verkligen fördjupa mig i vad dem verkligen behöver.

 

Det jag köpte igår kan dem ju ha gemensamt:)

För då har jag ju en ''förråd'' som jag kan plocka grejor från.

 

Just nu håller jag på att köpa grejor till Collin, det får ta den tid den tar:)

 


Detta har jag hittills köpt till Collin, ett par riktigt snygga och kvalitets benskydd!:)

Sedan har jag ju en ''benskyddskorg'' som jag har utifall att det behövs någon dag:)

 

 


Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards