stallbroby

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Ridigt klart!

Av Isabella Lager - 1 maj 2013 17:00

Nu har jag kommit in från stallet.Först red jag Nettan i ridhuset för det blåste endel ochhon blir bara uppstressad då så jag red i ridhuset.Skrittade fram henne läänge för att mjuka upp henne ordentligtoch få henne att stanna/gå fram på MINA signaler. Hon tyckte jag var skit tråkig rent utsagt som bara skritta runt på volter m.m Jag började rätt tidigt med övningen i trav, gjordesnääva svängar och hon lyssnade riktigt bra!Det var lite som omhoppning fast med bommar;)Men hon tyckte det var riktigt roligt och det gickäven bra i galoppen, la upp ett litet hinder ocksåoch det gick utan problem.Jag red i ungefär 55min så im lär hon ha träningsverk.Efter att jag ridit Nettan så hämtade jag Stella, tränsadehenne och tog av Nettan sakerna,satte på Nettan grimma ochgrimskaft och sedan red jag barbacka på Stella medan Nettangick bredvid :D Supermysig skritt tur!Sessan följde såklart också med och efter vägen kom Sanna påsin foderponny Chico, hann ej rida honom men han såg riktigt fin ut när hon red! Sedan släppte jag ut hästarna igen, gav de lunch ute och nuhar jag även köpt utekrubbor så de får kraft ute!:)Efter att jag fodrade så mockade jag och sopa stallet.Aa, det var den dagen, ha det bäst!(bildbrist)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards