stallbroby

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Överraskning

Av Isabella Lager - 1 maj 2013 18:42

Åh, guud min tränare är bara bäst!

 

Nyss så kom Jenny hit med sin trailer och jag ba: what?!

Och utan att säga någonting så lastar hon ut en brun ponny,liten c-ponny.

Hur fin och söt som helst, Stella och Nettan bara gnäggar och gnäggar.

 

Jenny sadlar ponnyn, ponnyn har även en pullarnosgrimma.

Ut ut bilen kommer en 14 årig tjej som tittar på mig och ler, tar

ponnyn och går runt med den, Jenny går in i ridhuset och nu kommer

tjejen fram till mig och säger ''Hej! Jag heter Lina och detta är min gamla 

tävlings ponny Rille, jag är för stor för honom...''

 

Mer säger hon inte, jag bara står som ett frågetecken och ba ''...h..e..j..''

Hon bah skrattar åt mig.

 

Jenny kommer ut ur ridhuset och kommer fram till mig, ''Aa, detta är Rille, en otroligt duktig

hopponny som har tävlat upp till 105, han kvalade till SM men blev då skadad men nu är han i

toppform igen och vi har tänkt att du ska få testa honom''

 

Jag bah skrattar åt henne och går och byter om och sedan har hon byggt upp 2- kombinationer 

på 1 meter. Jag har inte hoppat en meter på jag vet inte hur många månader. Räcken oxrar

och ett räcke på 110 med vattenmatta under.

 

Jag sitter upp på ponnyn och skrittar runt den, ''Han är redan framriden så du behöver bara trav igång homom

lite innan du börjar'' säger Jenny. Med en klump i halsen rider jag runt hindrena för att han ska få titta på dem

men han brydde sig inte ett smack.

 

''Kom på vattenmattan, jag ska bara sänka den några centimeter'' Den låg nu på 95.

Fortfarande med en STOR klump i halsen kommer jag imot hindret och ponnyn bara flyyger

över, det kändes som vilket hinder som helt. SHIT vilken ponny.

 

Efter alla kombinationer, räcken, oxrar och vattenmattor på 105cm (utan att vara minsta rädd)

Kommer Jenny fram till mig och säger '' Ja du har ju en gammal hopponny som inte längre klarar

att hoppa hur högt som helst och en icke färdigutbildad ponny som defenitivt kommer bli bra!

då är det bra att ha en ponny som är i sin bästa form just nu, förra helgen vann han 1 meter i 

d.ponny klasserna''

 

Jag tänker på vad hon säger och hon säger att jag ska fundera på det.

Jag har ju faktiskt ingen ponny som är i toppform. Jag har två heelt underbara

ponnyer men Nettan går snart i pension och Stella har inte den kapaciteten än.

 

Jag har VERKLIGEN något att fundera på nu, men guud vilken ponny!

 

Ha det BÄST!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards