stallbroby

Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Hoppning

Av Isabella Lager - 3 maj 2013 15:57

Hej på er!


Det blev lite ändrade planer med ridningen så ag hoppade Stella istället, för att hon skulle få visa sin teknik, hon får så bra självförtroende när hon hoppar så jag gör det mest för hennes skull ;)

Hon ska snart ut och tävla så hon mååste träna.


Men hon var riktigt fin och duktig. Travade fram henne på volter och jobbade mycket på att hon skulle hitta sin egen balans och inte ta stöd av väggen så med mycket ytterskänkel gick det super! Sen var det dags för hoppningen och jag la upp en ganska högt hinder i börjar, hon ska inte börja på låga höjder för d slarvar hon bara så jag la upp ett 70cm hinder. Hoppade det först, red snygga vägar och hon stack inte iväg! Sedan skulle jag hoppa ett hinder som är ganska bred och som sitter ihop, alltså inga bommar utan som en bred planka fast upphöjd och den var såklart jätteläskigt enlig Stella så hon stanna minst 5 gångar innan hon hoppa. Men när hon väl hade fått in tekniken på att hoppa den så gick det galant. Då hoppade jag dem två som en ''bana'' på tre språng och två hinder och i början kortade hon galoppsprången desto närmare hindret vi kom. Då tog jag det igen och det gick fin fint!


Efter en stund byggde jag upp en två-kombination, hon hoppade det perfekt, på 80cm. Såå stolt över henne. Sedan tog jag alltihopa i en lite bana och hon är så duktig. Gick riktigt bra idag med andra ord.


Hann tyvärr inte skritta ut Nettan men Emelie kommer och gör det medan jag är i stallet irl.

Ha det bra nu hörrni så kanske det kommer nåt litet inlägg ikväll, vi får se;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards