stallbroby

Alla inlägg under december 2012

Av Isabella Lager - 21 december 2012 15:21

Jag har bestämt mig för att behålla Ludde och Collin, Bra va!

Jag känner att jag kommer inte klara mig utan dom så dem kommer få följa

med på en massa spännande tävlingar och äventyr.

 

Men nu är det Stella och Nettan som står i fokus när det gäller tävlingar, jag skrev

mina planer för år 2013 igår så ni vet vad som kommer ske. 

Collin och Ludde kommer självklart att jobbas igång så dem också får upp

självförtroendet.

 

Nu när hästarna inte är hemma så passar jag på att storhandla saker till våren som t.ex

tävlings schabrak, täcken m.m jag kommer att handla för 5000 för man måste ju sätta nån gräns:)

 

 

Kommer bilder sen

 

 

 

 

 

Av Isabella Lager - 20 december 2012 20:13

Funderar med sorg på att sälja mina små fina ponnyer,Collin och Ludde.

Jag tycker om dem super mycket och det är såklart inte dem det är fel på dem utan

det är min tid och ''karriär'' som avgör.

 

Tiden räcker inte till. Och jag vill ju ut och tävla mycket nu i vår och då kan man

inte ha hur många hästar som helst.

 

Wind kommer jag tyvärr också lämna tillbaka i förtid och Flake kommer jag sälja tillbaka.

Wind var inte min typ av häst och inte Flake heller, de är självklart super fina och otroligt

vackra hästar och de kan få en underbar karriär men inte just med mig.

 

Det här med Collin och Ludde är inte ännu bestämt, vem vet jag kanske ångrara mig :)

Men Wind och Flake ska tillbaka, det har jag bestämt mig för.

Jag kommer ju självklart sakna dem båda två super duper mycket men som sagt

så är inte vi gjorda för varann.

 

Detta är planerna:

 

Nettan ska sättas igång ordentligt och verkligen mjukas upp, sedan ska hon

starta snygga 70 rundor och sedan gå över på 90 allt detta för att hon ska få ett

sånt bra slut som möjligt på sin underbara kärriär.

 

Stella ska sättas igång precis som Nettan, Rejält, och sedan börja starta snygga 50 rundor.

Hon ska först och främst få upp självförtroendet så 50 är en bra start. Sedan blir det en massa

snygga och bra 70 rundor så hon får upp självförtroendet super mycket.

 

Chaklin kommer ju fortsätta vila men hon kommer få gå på mycket promenader så hon inte bara få gå

runt runt runt hela dagarna.

 

Collin och Ludde avaktar jag med men självklart tar jag med dem på lite 50 rundor nu i vår.

 

 

Av Isabella Lager - 20 december 2012 19:37

hej på er! nu är jag tbx från min lilla paus.

 

Hästarna vintervilar i uppsala därför har jag inte bloggat.

Just nu går dem i skrittmaskinen , Chaklin   går

3 gånger i veckan och de andra går 5 dagar.

De kommer att sättas igång strax efter att dem har kommit hem.

 

Varför jag skickar iväg dem istället för att ha de kvar hemma när dem vilar är för

att det är bra att de får variera miljö ibland:)

 

Mycket mer har inte hänt.

 

 

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards