stallbroby

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Isabella Lager - 1 februari 2013 20:53

Ja ni vet ju vad som händer på söndag, tänkte skriva en liten

planering så ni vet vad som kommer att hända.


10:00 ca. då kommer Jessika med 2 eller 3 hästar, då står mina ponnis

ute i hagen och äter morgon höet, de kommer säkert bli jätteglada och busiga när

det kommer okända hästar, förutom Lola.


Då får Jessika packa in täcken,foder sadlar,träns m.m

Sedan tar lastar hon ut sina hästar och ställer in dem i

stallet, de får lite hö att tugga på så de känner sig någelunda

trygga;)


Vi pausar lite i en kvart tills alla har ätit upp och sedan går vi ut,

bygger hinder i paddocken, hämtar den första hästen vi ska rida och

sedan rider vi i kanske 40 minuter eller så.


Tar in alla hästar från hagen och lunchfodrar, en timma senare så får dem 

gå ut igen, vi tar nästa häst och rider dem, släpper ut dem och sedan tar vi

en liten paus så vi hinner andas;)


Rider Nästa (jag iaf, vet inte om Jessika har nå fler hästar med sig) men jag hoppar

iaf och sen rider jag nästa häst direkt och hoppar, sedan efter jag har ridit den så

tänkte jag skritta ut med den sista ponnyn vet inte vem det blir, det får vi se då men sen

får Jessika ta den hästen hon vill avsluta med.


Vi tar därefter in alla hästar så de får vila en stund och sedan är dagen slut.


Vet inte om det blir exakt såhär eftersom man kan ju ändra lite men det får vi se, det ska

bli kul iaf:)


(BILDBRIST)


 

Av Isabella Lager - 1 februari 2013 16:54

Heej!

Äntligen hemma hos ponnisarna.

Har varit ute och tatt in dom och sedan vid 9 så

blir det nattefodring, veteklit som jag ger mina

ponnysarna är snart slut så ska be pappa och köpa

nytt imorgon. Men ikväll får dem bara lite kli eftersom

de inte har blitt ridna idag.


På söndag kommer Jessika med några av sina ponnisar och det

ska bli jätteroligt!! Så imorgon blir det förberedelse med stallplatser

m.m


Imorgon blir det bara uteritter eftersom det är hoppning på söndag,

måndag blir det vila och tisdag kör vi dressyr igen, resten av veckan

vet jag inte.


Men ni får ha det så braa nu!



Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards