stallbroby

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Isabella Lager - 4 februari 2013 15:02

Tjenare!

Ja, då var det måndag nu igen, och då är ju skolan igång.

När det gäller skolan så har jag rätt mycket med ett projekt just

nu som ska vara inlämnat på måndag nästa vecka så jag pluggar för

fullt just nu men tänkte kika in en sväng nu och skriva hur det gick igår.


Jag började med att hoppa Ludde (innan det förberedde vi en massa saker men orka skriva allt)

, vi hoppade serpentinbågar inte alls höga hinder utan mest markarbete med han medan

Jessika hoppade sin häst, Minty, men Ludde tyckte det var jätteroligt trippade typ i

skritten när han såg hindrena.


Sedan var det lunchfodring på G och därefter en liten paus.

Sen tog jag Stella och hon fick hoppa enstaka hinder, oxer,

räcke m.m men hon då som vanligt studsade men eftersom

att hon är brunstig så studsade hon även i skritten, och vi red ju

tsm med en hingst så...

Men hon var riktigt fin när vi väl satt igång, var fullt fokuserad på

arbetet och inget fjams, fint i form och hoppade riktigt bra, vi kan nog

gå långt på tävlingsbanorna hon och jag;)

Efter hoppningen så skrittade jag och Jessika ut med Stella och Lola.


Sedan var det Collins tur och han skrittades igång ute på vägen, vi

fick ett litet uppdrag som vi skulle genomföra så då skrittade vi dit.

När vi kom tbx så var det Collins tur att hoppa, serpentiner för han med,

vi tog det i trav några gånger eftersom att dels så har han svårt för att fatta

galopp och dels för att hoppa, så om man kombinerar det så blir det inge bra men vi

tränar förfullt på det. Han blev riktigt mjuk till slut ochvi hoppade till och med några

få språng i galopp.


Nettan hann jag tyvärr inte med innan det blir mörkt men hon får hoppas denna

vecka medan de andra hästarna vilar från hoppningen, de ska ju hoppa varannan

vecka:)


aa, det var det, nu MÅSTE JAG PLUGGA!


Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards