stallbroby

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Isabella Lager - 19 februari 2013 20:45

Chaklin är en ung och mycket nyfiken liten C-ponny. 

Inte så välutbildad än eftersom att hon bara är 6år och dräktig

just nu så har inte hunnit lärt sig så mycket. Är i övrigt en mycket

busig tjej som inte alltid är så glad på andra ston. Kan få för

sig att liva upp stämningen lite under ex. en ridtur och då kan hon

antingen sticka eller studsa men menar aldrig något illa. Kan behöva

vila ganska länge efter ett ridpass för att ta in det hon lärt sig.

Har inte hoppat så mycket än men löshoppat endel vilket hon gör med

stor glädje och teknik. Chaklin kan tycka det är lite jobbigt att stå

still för länge i stallgången men älskar när man gosar med henne en kort

stund.


Namn: Chaklin

Tilltalsnamn: Chaklin

Färg: Fux

Ras: Korsingsponny, connemara och svensk ridponny.

Född: 2007

Kategori: C-ponny

Kön: Sto

e. Nomi Star

u. Liwi


Av Isabella Lager - 19 februari 2013 20:28

Ludwig är en trygg och säker korsningsponny som gör allt

för ryttaren. Han är snäll i all hantering och vill alltid väl, älskar 

att bli ompysslad och tycker det är kul att hjälpa till.

Ludde som han kallas går jätte fint i dressyren och går

riktigt mjukt och fint om ryttaren själv är avslappnad.

Han hoppar med go teknik och tycker det är mycket

kul, har tävlat en sålänge i LA klass 3 gånger, LB, LC är 

det han tävlas mest i men har god kunskap. 

Har tävlat litegrann i fälttävlan och tycker det är jätte roligt

så han är en säker ponny till terräng.


Namn: Ludwig

Tilltalsnamn: Ludde

Färg: Brunblack

Ras: Korningsponny, fjording och welsh.

Född: 2003

Kategori: Stor C-ponny

Kön: Valack

e. Ernford Jester

u. Lule


Ange alt-text här.

Av Isabella Lager - 19 februari 2013 20:04

Hej, idag är det Tisdag och det blev ingen ridning idag heller.

 


Istället longerade jag Stella först och hon var JÄTTE DUKTIG!

Skrittade några varv med henne och gjorde några halter då och

då, hon svarade DIREKT på halterna, gud va glad jag blir! Min lilla

prinsessa som inte alls var utbildad när hon kom hit, är hur fin och

bra som helst nu! Vilken skillnad! Men sen iallafall travade jag igång henne

och man såg nästan att hon påminde sig själv ibland för hon tyckte

det var lite kul trots allt och då var hon nära på att studsa men utan att jag gjorde

nånting så gav hon upp. Hon har börjat tänka själv! Vi travade ett tag i båda varven, jag

kollade hela tiden så att hon inte sprang ifrån utan att jag hade bra kontroll över

henne och ökade och minskade då och då och hon svarade jätte fint!

Galopperade även i båda varven, ganska många varv, men körde inget intensivt

idag utan mest lydnad och det gick ju galant!


Sedan tog jag in henne och lindade hennes ben och satte på henne fleecetäcke och termotäcke

utanpå eftersom att det är ganska kallt i mitt stall på natten. Sedan tog jag ut Ludde och Collin och

släppte ut dem i hagen så de fick springa och busa lite, inget jobb bara buus! Det uppskattades

kan jag säga:D De villa aldrig sakta av och gå in utan de sprang runt runt runt i galopp varv efter varv

och busade, söta små ponnyer! De är så fina tsm, man märker verkligen vänskapen mellan dem två, ska

aldrig skilja på dem!


Sedan kvällsfodrade jag och gav de sitt natthö som dem tuggar på under natten.

Mina älskade ponnyer, jag ville knappt lämna stallet idag utan bara stå och gosa med

dem.


Imorgon tänkte jag låta Chaklin få pulsa lite i snön och får se om jag hinner rida annars

blir det bus för Stella och Nettan och Ludde och Collin får longeras tror jag.


Harre nurå så hörs vi imorrn!;)

Jag har fått en önskan om att skriva ett info inlägg

om varje ponny så jag tänkte börja på det ikväll så holl

koll;)



Chakliinisen<33



Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards