stallbroby

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Isabella Lager - 7 februari 2013 22:08

Nä, nu orkar jag inte med snön längre!


Skulle ju hoppa Nettan idag och jag tog ETT språng för det gick inge mer! 

Men hon tyckte det språnget var roligt iaf, mjuk och fin som vanligt.

Red på vägen först och skrittade fram där en lång bit och där gick hon

redan mjukt och fint i form, känns riktigt bra att hon går såhär fint i slutet

på sin ''arbetstid'' eller slutet och slutet hon har ju ett år på sig men nu ska

jag komma till saken. Jag red in i paddocken och travade lite där, vi fick pulsa 

fram kan jag bara säga! Sedan tog vi galopp i båda varven, gjorde inga speciella

vägar utan det var jobbigt nog för henne att pulsa runt.


Sen blev det Stella och henne red jag på vägen i volter både skritt trav och galopp,

hon går riktigt fint och mjukt nu för tiden mot vad hon var förut när hon bara studsade 

omkring, hon utvecklas riktigt mycket varje dag. Man ser STOR skillnad på mot

när hon kom och bara lekte omkring men nu asså shiet vilken PONNY, hon kan gå

riktigt långt asså!


Collin och Ludde fick ju som sagt vila idag men de ska få ridas imorgon och Chaklin ska

få gå på en liten promenad på vägen och ganska långt ska hon få gå.

Collin och Ludde ska både ridas på vägen och de ska även få pulsa runt i

paddocken också. Får se om jag hinner rida Nettan också.


Hann inte göra några pass idag, kanske i helgen men inte säkert.

Nä, nu ska jag gå och sova så jag orkar upp imorgon så ni får ha

det BÄST!

Av Isabella Lager - 7 februari 2013 16:26

Hej, nu är klockan halv fem och jag tänkte vara i stallet klockan
4 men så blev det inte, tiden går så fort!

Men nu kom pappa hem så nu går jag ut i stallet, brukar alltid vänta på honom:)

Av Isabella Lager - 7 februari 2013 08:07

Godmorgon, nu sitter jag i skolan men tänkte bara göra ett litet kort inlägg nu:p

Idag blir det ju Ridning, hoppning med nettan och dressyr med Stella och jag såg idag att paddocken är verkligen PROPPFULL med snö så när det gäller hoppningen så får vi ta det lite varligt, efter att jag här ridit Nettan och Stella så tänkte jag longera Chaklin också så hon får pulsa lite i snön men bara i skritt.

Nu ska jag skriva tråkiga nationella prov så ni får ha det så bra så uppdaterar jag efter jag har ridit:)

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards