stallbroby

Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

Longering

Av Isabella Lager - 19 februari 2013 20:04

Hej, idag är det Tisdag och det blev ingen ridning idag heller.

 


Istället longerade jag Stella först och hon var JÄTTE DUKTIG!

Skrittade några varv med henne och gjorde några halter då och

då, hon svarade DIREKT på halterna, gud va glad jag blir! Min lilla

prinsessa som inte alls var utbildad när hon kom hit, är hur fin och

bra som helst nu! Vilken skillnad! Men sen iallafall travade jag igång henne

och man såg nästan att hon påminde sig själv ibland för hon tyckte

det var lite kul trots allt och då var hon nära på att studsa men utan att jag gjorde

nånting så gav hon upp. Hon har börjat tänka själv! Vi travade ett tag i båda varven, jag

kollade hela tiden så att hon inte sprang ifrån utan att jag hade bra kontroll över

henne och ökade och minskade då och då och hon svarade jätte fint!

Galopperade även i båda varven, ganska många varv, men körde inget intensivt

idag utan mest lydnad och det gick ju galant!


Sedan tog jag in henne och lindade hennes ben och satte på henne fleecetäcke och termotäcke

utanpå eftersom att det är ganska kallt i mitt stall på natten. Sedan tog jag ut Ludde och Collin och

släppte ut dem i hagen så de fick springa och busa lite, inget jobb bara buus! Det uppskattades

kan jag säga:D De villa aldrig sakta av och gå in utan de sprang runt runt runt i galopp varv efter varv

och busade, söta små ponnyer! De är så fina tsm, man märker verkligen vänskapen mellan dem två, ska

aldrig skilja på dem!


Sedan kvällsfodrade jag och gav de sitt natthö som dem tuggar på under natten.

Mina älskade ponnyer, jag ville knappt lämna stallet idag utan bara stå och gosa med

dem.


Imorgon tänkte jag låta Chaklin få pulsa lite i snön och får se om jag hinner rida annars

blir det bus för Stella och Nettan och Ludde och Collin får longeras tror jag.


Harre nurå så hörs vi imorrn!;)

Jag har fått en önskan om att skriva ett info inlägg

om varje ponny så jag tänkte börja på det ikväll så holl

koll;)



Chakliinisen<33



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards