stallbroby

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Ny design+ provridning Collin

Av Isabella Lager - 21 februari 2013 18:22

Hej!


Idag var Jessika här och provred Collin, det gick riktigt bra!

Han bockade inte en gång:) Närå men hon tyckte han känndes

lite stel men det kan ju bero på at han inte riktigt var bekväm

med en annan ryttare på ryggen men han vänjer sig ganska snabbt!


Men han åker ju som sagt på lördag.


Medan hon red Collin så red jag Stellson!

Hon kändes riktigt mjuk och fin idag, hade inte

så höga krav på att hon skulle gå i form idag eftersom

hon hade fullt upp med att pulsa runt i den höga snön;)

Men hon gick fint i form ändå, krävdes inte alls hårda hjälper

utan endast mjuka lätta hjälper. Vi travade över lite upphöjda

bommar och försökte hitta rytmen.


Sedan bytte jag häst (när Jessika hade åkt hem) till Ludde, han fick skritta

ganska länge idag och trava igång lite bit för bit eftersom alla ponnyer

hade riktig bus dag i hagen idag som dem var ganska slutkörda:)

 Jag travade inte igång så länge innan jag började med bommarna för

han verkade bli ganska trött, bommarna fick liksom vara uppvärmning.

Det var inte meningen att han skulle jobba så mycket idag utan mest 

springa av sig över lite bommar. Tog sedan en galopp och han kändes mjuk

och fin heela tiden, gick fint i form och allt var toppen!! Skrittade sedan av en

lång stund på bar mark så han slapp pulsa allt för mycket.


Tänkte rida Nettan också men hon var verkligen HELT PAJ!

HAHA, närå men hon racade i hagen som baara den idag så

hon var heel trött!! Ville inte plåga henne så hon fick vila idag.


När jag kom in i stallet igen så pussade jag och pratade med

alla ponnyerna, extra mycket på Collin eftersom att han ska iväg

på lördag. Chaklin verkade lite piggare idag så det är skönt att

veta att hon är frisk iallafall. hon får sig nog en liten promenad i helgen:)


Sen skulle jag säga som ni säkert har märkt så har jag ny design!:)

Fin va? Det var Jessika som fixade den, jag tyckte den blev jättebra!

Tack Jessika!! Ludde fick stå för headern;P


Harre BRA!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards