stallbroby

Alla inlägg under februari 2013

Av Isabella Lager - 14 februari 2013 18:40

Har gått med i två lufthästsidor på Facebook, riktigt bra! En där man kan köpa och sälja lufthästar eller tillbehör och en där man skriver om sina lufthästar helt enkelt!

Och nu har jag redan lyckats införskaffa mig ett par Benskydd med ull i och två ull paddar:)

Har inga Bilder på paddarna men såhär ser benskydden ut:)

Av Isabella Lager - 13 februari 2013 19:14

Som ni har märkt så har jag ju inte bloggat på hela veckan och jag har INTE glömt er, jag lovar! Utan jag är ju hos Mami.

Sara ( en luftmänniska) tar hand om mina lh när jag är hos mamma så de överlever;) vi pratar i telefonen varje dag så jag vet hur mina älsklingar mår.
Och jag pratade nyss med Sara och hon var nyss där och titta till dem och skulle dit ikväll klockan halv nio då hon
Nattfodrar. Men hon sa iaf att alla ponnysar mår super! Ingen är skadad eller så. De har jätte gossiga täcken på sig inne, fleecetäcke med varmt och skönt foder i, myys! Nosludd och benlindorna har de också på sig nu, allt för att det ska bli så varmt som möjligt för mitt stall hemma är dock
Inte 15 grader utan bara 10 så de måste ha täcken på sig inomhus men det är ingen fara för de mår inte dåligt av det men det är därför dem jämt
Har täcken på sig, vi har haft såna här kontrolanter i mitt stall som
Kollar om stallet är tryggt och säkert och hästvänligt och de kommer varje år innan vintern och en gång innan sommaren och kollar, alla gånger som de har vart där så har stallet blivit godkänt vilket är riktigt skönt så man vet att hästarna har det bra!:)

När de är ute så har dem ett enkelt fleecetäcke under ute täckena, termotäcken använder jag. Och så
Har dem även uteboots på när de är
Ute i hagen.

Aa, nu vet ni att de mår bra och lite vad de har för täcken och sånt;)

Av Isabella Lager - 10 februari 2013 18:37

Säljer nu min förbygel för 500lp har använt den cirka 3 gånger.
Funkar jättebra och är i bra skick fortfarande, ger bra effekt på både Stella och Nettan och funkar på alla sorters hästar.

Säljer den pgr av att den var för liten till Nettan och Stella har redan en.

Ny pris:800lp+frakt så ca. 850lp
Mitt pris ( allstå det priset som du får köpa det för) : 500lp

Om ni är intresserade, mejla mig på bella0025@live.se

Av Isabella Lager - 8 februari 2013 16:04

Tänkte hyra in en tränare till nån dag, en hopptränate det är ju riktigt bra att träna för tränare ibland så man vet vad man ska träna på för jag ser ju inte mig själv eller hästen så det är bra att nån proffsig får titta på oss. Man ska träna för en annan minst flera gånger om året eller kanske måndaen och inte bara Klara sig själv även om man har ett starkt band till sin häst!

Tänkte först och främst träna med Collin och Stella för Stella vill jag ju komma riktigt långt med nu och Collin vill jag veta vad jag ska träna på med honom eftersom att han har svårt för hoppningen så det är ju bra och veta vart det bär och brister!

Var bara det! Men ni får jättegärna tipsa om nån bra tränare! ;)

Av Isabella Lager - 8 februari 2013 16:04

Tänkte hyra in en tränare till nån dag, en hopptränate det är ju riktigt bra att träna för tränare ibland så man vet vad man ska träna på för jag ser ju inte mig själv eller hästen så det är bra att nån proffsig får titta på oss. Man ska träna för en annan minst flera gånger om året eller kanske måndaen och inte bara Klara sig själv även om man har ett starkt band till sin häst!

Tänkte först och främst träna med Collin och Stella för Stella vill jag ju komma riktigt långt med nu och Collin vill jag veta vad jag ska träna på med honom eftersom att han har svårt för hoppningen så det är ju bra och veta vart det bär och brister!

Var bara det! Men ni får jättegärna tipsa om nån bra tränare! ;)

Av Isabella Lager - 8 februari 2013 15:40

Hej, kan inte rida idag för halv fem ska jag åka och rida irl, och jag mår inte så super bra så om jag går ut nu så kommer jag bli sjuk tror jag så jag ligger och vilar och hoppas på att sluta frysa och ha ont i alla muskler innan jag ska rida irl, kanske tar en tur med Collin ikväll vid åtta för då kommer jag hem men vi får se;)

Av Isabella Lager - 7 februari 2013 22:08

Nä, nu orkar jag inte med snön längre!


Skulle ju hoppa Nettan idag och jag tog ETT språng för det gick inge mer! 

Men hon tyckte det språnget var roligt iaf, mjuk och fin som vanligt.

Red på vägen först och skrittade fram där en lång bit och där gick hon

redan mjukt och fint i form, känns riktigt bra att hon går såhär fint i slutet

på sin ''arbetstid'' eller slutet och slutet hon har ju ett år på sig men nu ska

jag komma till saken. Jag red in i paddocken och travade lite där, vi fick pulsa 

fram kan jag bara säga! Sedan tog vi galopp i båda varven, gjorde inga speciella

vägar utan det var jobbigt nog för henne att pulsa runt.


Sen blev det Stella och henne red jag på vägen i volter både skritt trav och galopp,

hon går riktigt fint och mjukt nu för tiden mot vad hon var förut när hon bara studsade 

omkring, hon utvecklas riktigt mycket varje dag. Man ser STOR skillnad på mot

när hon kom och bara lekte omkring men nu asså shiet vilken PONNY, hon kan gå

riktigt långt asså!


Collin och Ludde fick ju som sagt vila idag men de ska få ridas imorgon och Chaklin ska

få gå på en liten promenad på vägen och ganska långt ska hon få gå.

Collin och Ludde ska både ridas på vägen och de ska även få pulsa runt i

paddocken också. Får se om jag hinner rida Nettan också.


Hann inte göra några pass idag, kanske i helgen men inte säkert.

Nä, nu ska jag gå och sova så jag orkar upp imorgon så ni får ha

det BÄST!

Av Isabella Lager - 7 februari 2013 16:26

Hej, nu är klockan halv fem och jag tänkte vara i stallet klockan
4 men så blev det inte, tiden går så fort!

Men nu kom pappa hem så nu går jag ut i stallet, brukar alltid vänta på honom:)

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards