stallbroby

Direktlänk till inlägg 21 april 2013

Stallfix

Av Isabella Lager - 21 april 2013 15:27

Nu ät allt stallfix klart, mockat,sopat fodra och ridit!:)


Både jag och Emelie beslöt oss för att rida barbacka, hur härligt

liksomi detta underbara väder! Vi skrittade ut på vägen och Stella

var PIGG, taktade typ heela tiden xd 

Red sedan in i paddocken medan E fortsatte att skritta, Nettan skulle ju

bara skritta idag så. Iaf så fortsatte jag skrtta lite i paddocken, jobbade henne mycket,

hon tog min skänkel riktigt bra men tyckte de var jobbigt för det var så varmt!


Började strax trava henne och när vi hade travat ett halvt varv sprang en hare

ut busken vilket var JÄTTE LÄSKIGT enligt Stella, så hon gik och spände

sig när vi skrittade runt ett varv men efter ett tag slappnade hon av igen och jag

började trava, jobbade henne mycket åt sidan, att hon skulle ta min skänkel och

det gjorde hon! 


Sprang fyra bommar i en serpenti en gång också vilket gick bra. 

Inget ''viktigt'' pass idag utan jag ville bara känna på henne lite

av varje, dressyr och markarbete i ett typ. Sedan tog jag en galopp och

efter att jag bytt varv och galopperat lite smått så var både jag och Stella

super svettiga så jag beslötr mig för att trava och skritta av på vägen igen.


Red bara i ca. 30 min idag för att som sagt bara känna igenom henne och hon

var rätt trött idag eftersom att det var varmt och allt men hon kändes fin iaf:)


Innan jag red så slängde jag ut höet till de, fyllde på vattnet, mockade och sopa.

Sedan tränsade vi bara i hagen och red iväg, nu känns det VERKLIGEN som

SOMMAR! :D


Om allt går som det ska så ska det komma upp en video här snart, om

 hur mina hästar bor osv.



Ha det Bäst!

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards