stallbroby

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Isabella Lager - 18 april 2013 15:50

Hej!
På lördag kväll åker jag till en kompis och sover där. Så jag har ej kvällsfodringen då, och inte söndagsmorgonen heller;)

På lördag förmiddag hämtar vi ju Sessan, läängtar!!

Hoppas ni har det bäst! Ska flirta lite med My friend om hon kan fixa designen;)

Ha det BÄÄST!

Av Isabella Lager - 18 april 2013 15:24

Hej!
Tänkte visa vad mina ponnis har för täcken grimmor och benlindor just nu.

Ute, när det inte regnar snöar m.m så går de "nakna" (:D) nu när det är så skönt ute, ibland kan dem få ett luftigt nättäcke på sig men oftast inte.
När det regnar har de regntäcken.
(Kommer bild längre ned)

De har också grimmor såklart när de är ute;)

På dagen, den lilla stunden de är inne,
Så har de inga täcken inga grimmor heller. På natten har de tunna fleecetäcken, det är liksom kallare i stallet än ute. De har även lindade ben om natten för att blodcirkulationen ska hålla igång:)

Alla täcken,lindor och grimmor:)

Av Isabella Lager - 18 april 2013 15:24

Hej!
Tänkte visa vad mina ponnis har för täcken grimmor och benlindor just nu.

Ute, när det inte regnar snöar m.m så går de "nakna" (:D) nu när det är så skönt ute, ibland kan dem få ett luftigt nättäcke på sig men oftast inte.
När det regnar har de regntäcken.
(Kommer bild längre ned)

De har också grimmor såklart när de är ute;)

På dagen, den lilla stunden de är inne,
Så har de inga täcken inga grimmor heller. På natten har de tunna fleecetäcken, det är liksom kallare i stallet än ute. De har även lindade ben om natten för att blodcirkulationen ska hålla igång:)

Alla täcken,lindor och grimmor:)

Av Isabella Lager - 18 april 2013 11:37

Nåt som jag tycker är sjuukt viktigt är att MINA hästar ska få vara ute så MYCKET som möjligt!

Oavsett väder, de mår bättre av att vara ute än att stå inne i en skitig box hela dagen! Bara min åsikt.

Och eftersom att mina hästar har tillgång till att vara ute, de går ute 13 timmar om dagen och mår BÄST av det!:)

Om de någon dag får vara inne en timma extra blir de helt vansinniga, oavsett väder!

Menar inget personligt mot NÅGON för alla gör på sitt sätt och jag vet inte om jag gör "rätt eller fel" för er men jag säger bara vad MINA ponnis mår bäst av:D

Ha det BÄÄST!:D

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards