stallbroby

Direktlänk till inlägg 8 april 2013

Äntligen!

Av Isabella Lager - 8 april 2013 15:21

Nu har ponnyerna åkt till Jessika, ä en gång Lycka till i framtiden!

 


Nu känns det riktigt tomt i stallet, från 5 ponnyer till 2!

Riktigt mysigt ändå.


Igår fick jag äntligen sitta på min underbara ponny igen, Stella

förstås, Nettan rids av en tjej som heter Emelie (luftmänniska).

De passar väldigt bra tsm! 


Men iaf så red jag Stella lite försiktigt igår, hon har ju stått ett tag så

jag bara skritta och trava henne litegrann, hon var såklart pigg men inte överpigg.

Lilla gumman har äntligen mognat till! :D 

Inget studs ellr något sånt utan bara lungt och lite spring i benen såklart;)


Nu ska jag ju till mamma, pusst så nu kan jag inte rida henne på en hel vecka!

Emelie kommer och rider Nettan iaf oh hon tar stalltjänsten med några av sina

kompisar, ska be någon av de att skritta ut Stella varje dag medan Emelie 

rider Nettan. HATAR ATT HA SKILDA FÖRÄLDRAR men men...

Haha, bara för lufthästarna:D


Men nästa vecka ska jag lägga ned massa tid på plutten, hon ska mjukas upp

och ridas ORDENLIGT, får se om det blir några skutt i slutet på veckan, beror

på hur fort hon mjukas upp. Jag tänkte hoppa Nettan nästa vecka också för

hon är ju redo. Sen får det inte bli något slarv med ridningen!


I sommar så är stallet baara mitt, asså det är det ju nu också med 

stalltjänsten menar jag (;). Men just nu tar Emelie och hennes vänner 

den, de tycker bara att det är kul!:)


Nä, jag har inte så mycket mer att skriva, nu åker jag till mamma så buy! :D

 

Ibland hatar jag datorer, det gick att ladda upp denna bild

men sen skulle jag lägga ut en på Nettan men det

gick ju inte, suck. Aja, min ena goding! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Lager - 23 juli 2013 21:30

Denna blogg är numera bara en riddagbok där jag skriver om vad som händer med luftisarna typ ;)       ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 19:39


Nu är hästarna fodrade och utsläppta o.s.v, det fick bli lite tidgare idag ;)   Morgondagens ridpass på Sunny blir som sagt markarbete, blir nog i ridhuset då för jag orkar inte bära ut alla bommar :P Ska lägga ut några bomserier kanske någon e...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:15


Här kommer veckans schema: Sunny Måndag: Dressyr Tisdag: Markarbete, lite små hinder Onsdag: Hoppning Torsdag: Vila Fredag: Promenera Lördag: Ganska hårt dressyrpass Söndag:Vila (jag åker på ridläger irl)     Pronto Måndag: ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 18:00

Hon är seriöst en helt fantastiskt ponny, beundrar henne starkt! Red henne på gräsbanan, inget långt och krävande pass utan mest bara känna på henne och få in vårat band, att hon känner hur jag fungaerar och jag hon o.s.v...   Hon skötte sig ...

Av Isabella Lager - 1 juli 2013 17:01

Hej idag är det måndag och jag vet att uppdateringen inte är den bästa, har inte riktigt kommit igång ännu ;) Longerade iaf Pronto imorse vilket gick riktigt bra, han var faktiskt väldigt pigg och jobbade på bra som jag ville, duktig pojke :)  ...

Presentation


Hej,kul att du kikade in.På bloggen kommer du i sommar läsa om mig och mina sommarhästar,
Summer Girl och Pronto,
Hoppas du gillar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards